Zacznij od stażu i zostań Ekspertem!

Zacznij od stażu i zostań Ekspertem!

O stażu, podczas którego nie nauczysz się parzyć kawy a zdobędziesz wiedzę o wdrożeniach rozwiązań IT dla branży ubezpieczeniowej, rozmawiamy z Bartoszem Kijewskim, Konsultantem Wsparcia Sprzedaży z Centrum Rozwiązań Ubezpieczeniowych.

 

W jaki sposób zostałeś stażystą w Centrum Rozwiązań Ubezpieczeniowych Altkom Software & Consulting?

Około 1,5 roku temu skończyłem ekonomię na UMK w Toruniu i dostałem od uczelni kilka propozycji stażu.

Zaciekawiła mnie oferta ASC –  branża IT, sektor ubezpieczeń i obszar sprzedaży wydawały mi się bardzo interesujące. Dodatkowym atutem było miejsce pracy – Warszawa, chciałem spróbować życia w innym mieście, a dzięki temu, że staż był płatny, miałem możliwość przeprowadzki.

Proces rekrutacji składał się z jednego etapu – rozmowy na Skype z Dyrektorem Centrum Rozwiązań Ubezpieczeniowych i jednym z Konsultantów w Centrum. Poznałem możliwości rozwoju i szybko podjąłem decyzję.

Jak wyglądały początki stażu?

Były bardzo intensywne. Zacząłem od zapoznania się z materiałami dotyczącymi rynku ubezpieczeniowego, kompetencji i rozwiązań ASC. Spotkałem się również z kierownikiem projektu, analitykami, testerami żeby dobrze poznać i zrozumieć cykl produkcji oraz wdrażania naszych produktów.

Moim pierwszym zadaniem było samodzielne przygotowaniu analizy ekonomicznej potencjalnego klienta, z którym chcieliśmy nawiązać współpracę.

Czy coś Cię zaskoczyło w programie stażowym?

Zaskoczyło mnie bardzo ciepłe przyjęcie przez pracowników w firmie. Nie tylko mój najbliższy zespół, ale także pozostali koledzy i koleżanki z organizacji – wszyscy byli bardzo otwarci i życzliwi. Ilekroć zwracałem się z pytaniem czy prośbą o pomoc – zawsze ją otrzymywałem. Nie było oczekiwania, że jako stażysta zajmę się rzeczami, na które nikt inny nie ma czasu.

Stanowisko stażysty jest postrzegane z perspektywy długofalowej, to szansa żeby dobrze poznać firmę i specyfikę zarówno samej branży IT, jak i branży ubezpieczeniowej. W firmie pracują eksperci, jest od kogo się uczyć. Widzę, że pracownikom zależy na sobie, wszyscy się starają, żeby innym w firmie było dobrze.

Czyli stażysta w ASC nie nauczy się parzyć kawy i kserować dokumentów?

Zdecydowanie nie. Mam stałe możliwości rozwoju, nowe zadania, ciągle mogę się nauczyć czegoś nowego. Firma stara się, aby każdy znalazł tu swoje miejsce i wnosił wartość. Przykładowo, jeszcze jako stażysta zastanawiałem się, jak to jest być testerem, chciałem spróbować i zobaczyć czy sprawdziłbym się w takiej roli. W ASC dostałem taką możliwość. Najpierw otrzymałem materiały, mogłem się zapoznać ze szczegółami testowania. Następnie, w prawdziwym projekcie dostałem zadania testerskie i wsparcie. Przekonałem się, że to nie moja bajka, ale jednocześnie bardzo dobrze poznałem system White Label, przy którym pracuję, dzięki temu umiem już samodzielnie konfigurować środowisko na potrzeby prezentacji.

Po trzymiesięcznym stażu zdecydowałeś się zostać w ASC na dłużej. Czym obecnie się zajmujesz?

Jestem konsultantem wsparcia sprzedaży. Na co dzień przygotowuję oferty i umowy z klientami, uczestniczę w spotkaniach sprzedażowych, prowadzę prezentacje, a także przygotowuję merytoryczną treść dotyczącą naszych rozwiązań na stronie internetowej i w materiałach marketingowych. Poza „codziennymi” zadaniami biorę udział w różnych projektach sprzedażowych i rozwojowych, a także szkoleniach i konferencjach, dzięki którym poszerzam swoje kompetencje. Myślę, że ten aspekt pracy w ASC jest najciekawszy – nie sposób tu popaść w rutynę, gdyż każdy projekt to nowe wyzwania i możliwości.  Lubię poznawać nowe rzeczy: od metod i narzędzi używanych w pracy, po kulturę i kuchnie w innych zakątkach świata, dlatego szczególnie uwielbiam wyzwania, podczas których wykonuję coś po raz pierwszy. Interesujące są też spotkania z klientami, nie do końca można wszystko zaplanować, zawsze może się wydarzyć coś zaskakującego, wymagającego zdolności improwizacji.

Czy masz już plany na dalszy rozwój swojej kariery?

Tak, bardzo ciekawią mnie dwa obszary i zastanawiam się, którą ścieżkę wybrać. Z jednej strony interesuje mnie obszar ubezpieczeń i myślę, że mógłbym się odnaleźć na stanowisku eksperta, konsultanta w tej dziedzinie. Z drugiej strony, ciekawa jest dla mnie analiza biznesowo-systemowa.

Widzę w ASC możliwości pracy w obu obszarach i wiem, że mogę spróbować sił w każdej z tych ról.